Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » PANAS : Calon PKR N.37 Sook Awal-awal Sudah Kana Kasi Katawa!!!

PANAS : Calon PKR N.37 Sook Awal-awal Sudah Kana Kasi Katawa!!!

Penulis : Unknown on Friday 19 April 2013 | 11:38


APABILA PKR mengumumkan nama calon N.37 Sook pada 17 April yang lepas, keadaan di sekeliling seakan "sunyi dan sepi" Ramai pengundi di kawasan Parlimen Pensiangan terutamanya di DUN N.37 Sook tertanya-tanya siapakah itu "baliau"/calon itu?

Antara yang menjadi perbualan mereka ialah.... Alaaaahhh!!!... kesiannya "baliau" ini.... Jadi calon PKR tapi tiada yang kenal.....kesiannnn!!!

Risik punya risik rupanya anak-anak dia ni ramai kakitangan kerajaan. Belajar di IPT guna duit kerajaan.... Lupa daratan sebab mau rasa jadi YB.

Apa yang paling best, orang yang kenal dia termasuk penyokong PKR sendiri apabila mengetahui bahawa dia ni calon adalah calon PKR, respon pertama dorang "Hah!! dia ka calonnya??... Alaaaaahhhh... tiada orang lain ka?"... 

Hahaha....kesian batul baliau ni. Memang kalah la ko ni nanti "yau"!!!
Share this article :

+ comments + 5 comments

Anonymous
19 April 2013 at 20:46

Belum try belum tau ba...

Anonymous
22 April 2013 at 08:39

Calon PKR N37 Sook ialah Liberty Lopog. "Baliau" adalah pemimpin tempatan yang "low profile" namun berjasa kepada penduduk2 berbangsa Dusun di Sook. Waktu muda, beliau menjadi pembantu peribadi kepada mendiang OKK Basog. Beliau la yg jg memujuk OKK Basog membenarkan beberapa pembukaan penempatan dan penghijrahan orang-orang Dusun di Sook.

Kebanyakan pemimpin dan penduduk-penduduk Murut di Sook mengenali beliau sebagai seorang yang setia, rajin dan mesra. Oleh sebab itulah mereka sendiri telah memilih beliau sebagai wakil rakyat mereka yg seterusnya.

Beliau adalah seorang ayah yang baik. Anak-anak beliau memang layak mendapat biasiswa kerajaan kerana mereka mewarisi kepintaran beliau. Ingat! dana biasiswa, projek-projek kerajaan, jalan raya dsbnya adalah hasil dari pembayaran cukai-cukai, termasuk cukai yg dibayar oleh penyokong Pakatan Rakyat juga.

Keluarga Koroh, Datuk Harris dsbnya pernah mendapatkan khidmatnya. Tan Sri Joseph Kurup pun pernah dibantu dengan penuh didikasi oleh Liberty hinggakan Tan Sri menang beberapa pilihanraya lalu.

Beliau bertanding bukan kerana mementingkan diri tetapi dipanggil oleh penduduk-penduduk Dusun Murut, untuk membela nasib mereka yang diabaikan oleh YB-YB sekarang.

Anonymous
22 April 2013 at 10:44

1. Macamana mo manang kalau low profile?
2. Brp banyak juga ko bayar cukai?

- Sebahagian besar pendapatan kerajaan adalah hasil daripada cukai. 5% - cukai pendapatan, 75% - cukai daripada pelaburan asing/luar, 20% - lain-lain cukai perkhidmatan.

Anonymous
22 April 2013 at 20:38

Biarlah rakyat yang tentukan..

Sabahan
4 May 2013 at 20:34

Pembuat blog, biarkanlah anak2nya menerima biasiswa. itu pun ko bising. Kalau biasiswa itu hanya untuk orang yang sokong B End, bermakna kerajaan B End betul2 teruk. Itu rezeki mereka...tapi macam ko ni cemburu, iri hati ba ni kan..sudah la wahai pembuat blog..rendahkan hatimu supaya lain kali ko boleh kami jadikan sebagai pemimpin rakyat..jangan terlalu emosi dan cemburu..

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger